Tar mig lite tid

Blir inte så mycket blogg som sagt men nu har jag en stund till övers. Vi har kommit vår lilla tjej närmre nu och fattar är hennes små vinkar som ansiktsuttryck, läten, dygnsrytmn mm.
 
Första veckan har gått relativt bra. Hon ville inte ta bröstet så jag fick pumpa ur den lilla mjölk som fanns och ge henne med flaska. Och då är flaskans napp utformad som så att det efterliknar ett bröst. Effekten blir när barnet suger på nappen så bildas ett vaccum och mjölken rinner fram. Superbra grej! Dock blir man som mamma orolig när amningen inte fungerar. Så vi har kämpat mycket med både pump och tillägg. Men nu äntligen har det fallit på plats och lillan tar bröstet :)
 
Nattsömnen brister lite då hon är väldigt knölig sent på kvällarna när det är dags att gå till sängs. Hon kan hålla på så i timmar men slocknar tillslut. Sen vaknar hon för mat två ggr innan morgonen gryr igen. Så jag känner mig lite risig men det var man ju beredd på. Hon är ljuvligare än ljuvligast mitt lilla hjärtegryn.
 
Vi ska alldels strax iväg och väga henne för andra gången sedan vi kom hem så vi hoppas att hon fortsätter i rätt riktning :) Kommer skriva om förlossningen och hur vi hade det på BB. Var inte helt enkelt men vi klarade oss bra.
 Hon är iaf frisk, hel och kry. Äter sover, bajsar och har sina vakenperioder. Hon är sannerligen det bästa som hänt mig!
 
 

Kommentera inlägget här :