Gravidvecka 40

Ja vi är nu i vecka 39+1 och sedan två dagar tillbaka har jag väldigt ont i nedre delen av magen. Har svårt att gå normalt och i morse var jag tvungen att stanna efter vägen. Jag börjar även bli orolig för fosterrörelserna är inte lika intensiva som för tre dgr sedan. Och då ska tilläggas att det är en mycket aktiv tjej. Idag har jag skakat, spelat, druckit iskallt vatten för att få en reaktion. Och visst hon rörde sig men inte som vanligt. Får jag inga större reaktioner under dagen så ringer jag förlossningen och ber om en åsikt. Sjutton vad orolig man blir så här på slutet och när man har ont dessutom. Tankarna har en tendens att susa iväg. Har även jämfört magbilder. Dagens och två veckor bort. Magen ser konstig ut tycker jag men kanske är hjärnspöken. Har den sjunkit mer eller är den som en spärrballong?



Den undre är när magen sjunkit för första gången. Och den övre är idag. Ser det normalt ut??

Tacksam över svar från mer kunniga.

Kommentarer :

#1: J

Lugnande kommentar kan du få utav mig, jag kan bara ge utifrån egen erfarenhet. Komihåg att du själv känner din kropp bäst. De sista dagarna innan förlossning så minskade fosterrörelserna från E kommer ihåg att jag reagerade som du på det. Magen blev också mer uppspänd då jag hade sammandragningar ofta vilket jag inte fattade förrän efter förlossningen då de var borta:-) Kände mig också jävligt gasig i tarmarna som säkert påverkade magens utseende:-s Vill verkligen lugna dig, men ring iaf för att höra om det ej känns ok. Kram från din gamla klasskamrat J

skriven
#2: Jonna

fin mage


Svar: Tack :D
Carolina

skriven

Kommentera inlägget här :